szerda, június 30

Tévedések a strand körül

A leányfalui újságokban a "Körház" című cikkben olvastam, hogy a strand vezetése előnytelen szerződést kötött a körház bérlőjével. Tisztelt Alpolgármester úr, ez tévedés, a strandon nem vezetőség működik. A szerződéseket egyszemélyben az ügyvezető köti és kezeli. Olyannyira, hogy a Körház utolsó bérlőjével személyesen nem is találkoztam. Pedig a Körház szervezetileg hozzám, az akkori gondnokság vezetőjéhez tartozott, de csak a csőtörések elhárításáig. Többszöri kísérletem ellenére leltárat már nem vehettem fel, mert "per alatt áll" (érdekes módon az értékesítést a per nem zavarta). Tehát kérek mindenkit, hogy annyi felelősséget ítéljenek nekem, ameddig rendelkezési jogot adtak. Nem csak munkajogi vonatkozásban, hanem erkölcsi értelemben is. Több más, hasonlóan szokatlan példát tudnék sorolni annak, aki kérdez.

Annakidején, amikor főmérnöknek "delegáltak", valóban, a képviselő testület fele azt akarta, hogy kettős aláírással működjenek a hosszútávú jogügyletek. De ez a fél lett végül a kisebbik. A döntés pedig oda vezetett, hogy a főmérnöknek az ügyvezető nem adott vezetői jogosultságot a gépészek és a medencék állapotát is felügyelő úszómesterek munkájához. Kivéve a múlt nyári idényt, amikor májustól szeptember közepéig helyettesíthettem a főgépészt. Ezt a máshol ismeretlen szervezeti felépítést feletteseinknél szóvátettem, de úgy éreztem, rangkórságként kezelték. Pedig az ÁNTSZ rendelet betartását akartam tisztázni, amelyik vízkezelésben szakképzett főmérnök és fürdővezető alkalmazására kötelezi az üzemeltetőt. Feltehetően nem a titulus érdekében. Itt nem mutatom be a szervezeti sémát, mert mára már más van érvényben, de akit netán érdeklel, megnézheti a http://leanyfurdo.blogspot.com/2009/10/szervezeti-felepites.html helyen a http://leanyfurdo.blogspot.com - "Leányfürdő-ifó" című blogom múlt évi bejegyzései között. Meglehetősen egyedi.

Mindenki tudja például, hogy egy építési engedélyt a szomszédokkal is jóvá kell hagyatni. Hát én, a szomszéd telket kezelő cég "vezetőségének" műszaki tagja, a fent említett újságcikkből értesültem a már jogerőre emelkedett építési engedélyről. Igaz, korábban megkritizáltam a leendő szomszéd által készíttetett rendezési tervet. Bizonyára vannak, akik ezt a megszólalásomat is paranoiának fogják nevezni. De akkor miért hívtak idegen szakértőket felmérni a strand műszaki állapotát, tanulmányt készíttetni róla? Pénzből mindenki tud várat építeni. A sokszor megcsapolt strand büdzsével üzemeltetni egyelőre csak leányfalusi elhivatottsággal lehet. Nagyon kár volna, ha itt is sikerülne beigazolni azt a neoliberális állítást, hogy az önkormányzat rossz tulajdonos. Holott ez a falu már nagyon sokat küzdött a strandjáért, amiből a többség csak akkor nem szorul ki, ha megtartja magáénak. Fürdő ügyben Szentendrével együtt Esztergom is a szakadék szélére lett vezetve, és a közelmúltban a budapesti fürdők privatizációja erősen felélénkült. Mintha a magántőke megfizetné a túlzott ráfordításokat.
Dr. Tóth Béla

Utózöngék
Alpolgármester úr válasza a Leányfalu Hírlevelében olvasható, ami ugyancsak tévedésekre adhat okot, mert
- én nem magamról írtam, hanem Leányfalu vagyonáról, első felindulásomban a 450 eFt-os nyakunkon hagyott számláról, aminek felelősét ugyancsak a "strand vezetése" többes kifejezés mögé bújtatja a cikk fogalmazása. Az egyébként örvendetes és kívánatos, hogy az önkormányzat tételesen ellenőrzi a költségelemeket, mert minden félrefolyt pénz a tulajdonos önkormányzat hasznát csorbítja.
- a cikkek képmellékletének sugallata ellenére nem támadtam az új szomszédot, hiszen Leányfalu legjobb üzlete volt - hála Varga Dénesnek. Hanem a strandunk érdekeit akartam védeni. Többek között például a rendezési terv első javaslata a szálloda elektromos energiával való ellátását egy olyan új 20 kV-os légvezetékkel képzelte, amelyik drágább lett volna, mint a meglévőt föld alá fektetni. A tervezők részben meg is fogadták a javaslatomat, és le is bontják a szálloda panorámája elől a légvezetéket, de meghagyták a strand melletti rövid szakaszt. Pedig ha nem lenne ott, akkor például a Duna-partra könnyebben állíthanánk egy csúszdát, hogy ne füves területünket (és medencefelületet) csökkentsünk vele.
Egyébként köszönöm Alpolgármester úrnak a mondandottaim megerősítését, amivel szavahihetőségemet bizonyítja.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.